aku baru lepas jalan jalan kat blog orang lain so terbaca banyak benda
aku sendiri terpikir ape la agaknya persamaan pokok plastik dengan pelajar universiti cam aku ni
aku? mungkin same je rasenye cam student lain bace bace buku time nak exam even kekadang aku x bace pon
boleh la stat compare macam notes kawan aku dayu kat fb tu cakap, dalam mase 3-4 tahun ni banyak da mende aku boleh achieve selain dari silibus berlambak 16 jam kredit satu sem (4 bulan tu), and hanya 20% je yang akan berjaya dalam sistem ni
tapi disebabkan negara dibangunkan dan diperintah oleh orang orang yang dah berjaya dalam sistem ni aku nk cakap ape lagi,kang demo tengah2 jalan jb ni kene langgar ng kete pulak, x pasal pasal ambulan datang laju meluru amek aku bawak gi hospital kat danga bay tu.
okeh sambung cerita plastik palma dan pelajar universiti
pokok palma tu orang tengok je balik balik pokok tu, cantik pon tidak tapi ade la kaler kaler lampu sket nk bagi cantik pokok plastik tu, bak kate mamat tu, pokok ni kekal sebagai pokok la
aku plak pelajar uni bace buku esok test exam bagai lepas final terus lupe, grad baling baling topi empat segi tu ntah ape yang hepi sangat baling mende tu tapi hapah pon belajar x ingat cume cantik ade jubah je
hmmm, same jugak cam pokok plastik palma yang dok hias mall mall merata seantaero dunia ni
ape la aku mengarut ni, lol
okay, so rugi la aku masok sini ape pon aku x ingat bile da abes nnt so ade baik jugak rasenye aku wat mende lain kat uni ni, hehe
aku pon cube la masok persatuan itu kelab ini, jadi wakil uni main sukan (bagi sihat sket badan aku) cari kengkawan reramai sket, cube itu cube ini ade la jugak mende yang aku ingat lagi
btw2 aku x grad lagi so result aku x bape nk clear pasal ni
p/s - mengarut ni pas otak sarat dgn bahan bacaan dari subuh tadi, otak berat mata pon x leh nk kuyu da sbb penat sangat
Feb 12, 2011
Feb 18, 2010
bersilat di upsi
last 14th of february
all of us, the so-called utm fighter
make it out alive from UPSI open ipta and ASEAN invitation (silat tournament obviously)
and we've lost, ouch
last2 tu, cepat sgt, sampai jadi tugu silat kt dalam gelanggang *rotfl
lastly
should have done it
in the end
i've got nothing
taaaa
all of us, the so-called utm fighter
make it out alive from UPSI open ipta and ASEAN invitation (silat tournament obviously)
and we've lost, ouch
last2 tu, cepat sgt, sampai jadi tugu silat kt dalam gelanggang *rotfl
lastly
should have done it
in the end
i've got nothing
taaaa
malam ni
sedang ak berchatting ng f****
tibe2 die cakap
f**** : ko pena tgk blog ak x?
aku : tak
f : gi la
aku : nak link
f : kt info, kat fb
aku : alaaaa, mls gle (tgh bace komik)
f : ......
aku : nk link
f : yela ******
f : *bagi link dgn penuh keterpaksaan
aku : hehe,
selepas beberapa seketika
aku pon bukak blog ak, yang da 1 sem x update, huh, katak dalam kelapa
ak pn update
setel
tibe2 die cakap
f**** : ko pena tgk blog ak x?
aku : tak
f : gi la
aku : nak link
f : kt info, kat fb
aku : alaaaa, mls gle (tgh bace komik)
f : ......
aku : nk link
f : yela ******
f : *bagi link dgn penuh keterpaksaan
aku : hehe,
selepas beberapa seketika
aku pon bukak blog ak, yang da 1 sem x update, huh, katak dalam kelapa
ak pn update
setel
Jul 9, 2009
last day, or not
I came to work early as usual today
I saw kak Jam, the assistant for my boss
and yet, he's not here
yth???
i want to take a day off tomorrow,
so i can "bla" this evening, and register at my uni and return back home
huh,
let's return to the world of dreams!!!, zzzzzz
Jul 2, 2009
Transformers : ROTF
Ok, based on the title, what should we called it?
ROTF - Revenge of The Fallen
or
ROTF- rolling on the floor (laughing)
ok, no offence, but review-ers around the world (including Malaysians, davin something, on the star)
have said something like this
"Transformers: ROTF is a big, noisy and mostly enjoyable romp that trips up on its own silliness here and there. Good thing that we have a terrific hero to inspire us over the rough spots. Sam who? Optimus rocks!"
and maybe i'll love this movie because of the CGI and action and bla3 (babbling)
but why should the review be something like that?
i dont know until i watch it myself
salam
May 25, 2009
anak kucing mati
as the title says
my cute little kitten died, y? who knows
it happens about 2 days earlier
that day, i placed the kitten in a box
then i go to section 8, to take "theory test" for my license, and got remarkably 42, huh
then, when i came home, i eat my lunch with ma sis and my ma
then i go for a walk at bla bla bla (censored)
when i got home that evening, about 7 p.m.
my ma told me that my lil kitten just die 2 hours ago
i quickly (BS) go to my lil kitten, and saw that his in****** is bursting out
my mom said : the COD is infection,
but why the in*****?
huh
next day, sunday, morning, the most precious time to sleep, i woke up
and bury "him" next to my coconut tree
and saw "his" mother wandering here and there, probably looking for "her" dead "son"
dont be sad "ma", i said to the cat
thats all for today,
bye2 people
salam....
May 24, 2009
wed, here i come!!
salam
it's a long noon, maybe evening?
i came to my kelab penyayang's wed
she married her senior, who was 3-4 years older..
hmm, the food is good, other than that, no comment....
here's some pic,

the wedding
it's a long noon, maybe evening?
i came to my kelab penyayang's wed
she married her senior, who was 3-4 years older..
hmm, the food is good, other than that, no comment....
here's some pic,

the wedding
hmm, BTW, her name is nurul ashikin, we called her ekin, and her hubby's name is khairul,
congratulations my club members, hope both of u will have good memories for the rest
of your life, and, untill your "child and grandchild"
hmm, now i wonder, when will zack be married?
or IZZUDIN??
haha,
bye people, thanks 4 ur bl**dy time
congratulations my club members, hope both of u will have good memories for the rest
of your life, and, untill your "child and grandchild"
hmm, now i wonder, when will zack be married?
or IZZUDIN??
haha,
bye people, thanks 4 ur bl**dy time
May 13, 2009
kolej almarbawi something
yesterday, i've visited one of my friends at UTM
he's living in UKM's college named almerbawi something
somehow, that place is so creepy. with no one there
I wonder how he survived for this becoming 8 weeks, gosh
still, i kept him company for about 15 min...
he said that his roomate is nowhere to be found, even though he is here a few days ago,
maybe he's going back home to get his mama, homesickers . for a final year student,
it's funny, damn funny...
and there it is, the sound of azan, time for prayer people
got to go aezal, see you again on another day,
and, i have to go, my mom is waiting,
moms' child, lol
later
-kunang-
he's living in UKM's college named almerbawi something
somehow, that place is so creepy. with no one there
I wonder how he survived for this becoming 8 weeks, gosh
still, i kept him company for about 15 min...
he said that his roomate is nowhere to be found, even though he is here a few days ago,
maybe he's going back home to get his mama, homesickers . for a final year student,
it's funny, damn funny...
and there it is, the sound of azan, time for prayer people
got to go aezal, see you again on another day,
and, i have to go, my mom is waiting,
moms' child, lol
later
-kunang-
May 11, 2009
my lil sis
tomorrow, hmm, i mean today, 11 may,
my sis pegi tangkak, matrik
da x le buli sape2 da
haha
and all ppl bz with their own stuff
so, x ley la nk wat pape
but i have mom,
even mother's day dah lepas
nway, happy mother's da mom!!
n to my sis, blaja lek lok, dgr cte matrik cam susa
lol
salam
-kunang-
May 9, 2009
hari yg panjang, ( a long day )
semalam, sign up for lesen
today, pg2 kene bangun
pagi tadi, exact kol 8, tggu van...
sampai tempat tu, exact kol 10 baru stat, lame hell
kol 11.40, rehat, tp x de duit, lpe da belikan someone topup, noooooo, foooood for tough
then found 60 cents somewhere in the wallet, beli roti, hoho, sedap ni
after that, ganti cegu plak, his name is tuuuutt
guess wat?
stereotaip gle, ish3, ngumpat
die ckp, buku latihan jwpn sme salah, to encourage all of us to fail our 1st test, (what the hell??)
he talk about some testi's (testimonials) from his former student
and those who regretting
he sell cd's, yg ade 10 set soalan, satu set ade 500, same je dlm buku latihan, but dwibahasa,
and senang sket die kate, kalo it illiterate, same je, haha
and, die ckp, "kalo sy da kuar, jgn dtg keta nk beli lg da"
haha, what the hell???
some kind of army in his old days, but doesnt look like one, wonder why
he talks about something, which bring upon the naked part of his identity,
haha, teruk gle ak kutuk org, but, sp yg knal die?
ak sorg je, hehe
power gile psycho, tp ak ngtk time tu, x de kesan sgt
and, silibus x abes pon, bak kate my sis, 5 jam paling boring dlm idop, maybe not for the whole
5 hours,
and, the kancil is buruk like the 80's, tp mase tu x kuar kancil lg,
surau die kecik je, 4 org je....
kantin die ulu
and, when i came back home, i feel tired like ......, choose your own word,
ok, salam
-kunang-
May 7, 2009
an intro abt me
besenye masok keje x bes, tapi ari ni rase happy je, x tau la nape,
so, nk cte sket abt myself
name sebenar, hazwan faliq
ppl call me kunang, name dr skolah 13 thn
love to eat, chat, lingering all day, sleep, and lazying all day without worries, and read too ppl, hehe
interested in math, jokes, new ppl, songs, sms-ings, and my new jobs,
thats all from me, nway, catch my group blog here,
later readers,
salam
kunang
so, nk cte sket abt myself
name sebenar, hazwan faliq
ppl call me kunang, name dr skolah 13 thn
love to eat, chat, lingering all day, sleep, and lazying all day without worries, and read too ppl, hehe
interested in math, jokes, new ppl, songs, sms-ings, and my new jobs,
thats all from me, nway, catch my group blog here,
later readers,
salam
kunang
May 6, 2009
nama aku, dipetik dari dayu

bile da bace blog dayu ni, ak pon pikir gak psl name ak, da la slalu je org tny2
ape mksd kunang ni??
origin??
nape kunang??
ak pon jawab, nk pggl hazwan pon bole, faliq ke, and the list goes on,
pastu ade request, die pggl ak kuning, nape ntah, cbe tny die

ape mksd kunang ni??
origin??
nape kunang??
ak pon jawab, nk pggl hazwan pon bole, faliq ke, and the list goes on,
pastu ade request, die pggl ak kuning, nape ntah, cbe tny die
tp ade yg cakap geli la ape la, so ak yang ade
keje ni po gi la bukak tab kat mozilla,
search pasal kunang, kuar psl restoran la,
mende len plek2, "posted by kunang" la,
da penat search, cari plak psl firefly,
keje ni po gi la bukak tab kat mozilla,
search pasal kunang, kuar psl restoran la,
mende len plek2, "posted by kunang" la,
da penat search, cari plak psl firefly,
yg first kuar kt google tu firefly Malaysia,

yg kapal terbang tu, pastu dpt la satu web ni
die ckp psl firefly meh la jenguk, tp kalo xnk pon
xpe sbb ak pon nk cte sket kt sini
maybe right maybe not, judge on your own, i dun give a **** abt that, lol
salam,
-kunang-
die ckp psl firefly meh la jenguk, tp kalo xnk pon
xpe sbb ak pon nk cte sket kt sini
Here is a summary list of symbolic meaning of the firefly:
- Inspiration - ak x tau ap kene mengena
- Illumination - gigiku yang putih, haha
- Patience - no komen
- Attraction - ak x paham word ni, haha
- Energy - ak penuh dgn tenaga, tp energy to sleep, lol
- Hope - ???
- Aspiration - utk sape la agknye, hmm
- Guidance - again, utk sp ni...
- Efficiency - aku yg eficient, haha
- Creativity - kreatif gak ak ni
- New Ideas - tambah sket, craps
- Awakening - kunang2, bgn!!!
maybe right maybe not, judge on your own, i dun give a **** abt that, lol
salam,
-kunang-
abt praktikal
my first time, my first job, it took me a while to think, ape la yang ak kn wat nnt ni, tgk my dad
dulu keje lepak je, hmm, then i met Dr Azami, and he told me, "nnt sy bincang ng Dr Zul ap yg
kamu kene wat as a RA (pembantu penyelidik)" even x bape bergune pon dorang ade gak la suro
wat keje sket-cari journal pasal learning ODE, PDE, PBL(problem based learning), AL (active
learning) , ng CL ( c stands for cooperative )
pastu Dr Zul cal, "tuut-tuut,
aku: hello, Hazwan bercakap...
Dr Zul : ha, kamu da jumpe journal2 yg sy mintak tu???
aku: ehem, da DR, ade doblas lg, Dr nk yang mane?
Dr Zul: waa, bagus2, tambah je lagi, lagi byk lagi bagus, (lagi penat la ko saring nnt, haha)
aku: baik Dr, sy jumpe lg ni, jap2, nk save ni, ha, kan da ade 13, ( bangge nye aku, padahal google
la byk tolong)
Dr Zul: ok2, ptg nnt sy nk tgk....
dialog ni antara ak ng Dr Zul kol 2 lebih ari isnin, ade yg ditokok tambah je, lagi2 part yg korang
rase2 cam plek tu, haha..
psl PBL ng kawan2 die tu ade gak jumpe web bes ni, yg PDE tu x de pon, sme journal je,
PDE = persamaan pembezaan setengah, lol
web PBL yg bes , lawat2 la web ni, memang bes
pastu k teringat lg zack ckp, "bosan hell la keje, tunggu customer lame nk mampos" (ayat rekaan
semata2 ) cam tu la lebih kurang, so, "as a nutshell" ( ni org len ni, ak tiru je ) i love being a
nutshell, that b****y peanuts will leave me alone, haha
nway, keje ni best la kalo ade keje, kalo x, type mende ni la, chatting la, tido ke, msj2 dan lain2
ok then, time to work. salam
-kunang-
dulu keje lepak je, hmm, then i met Dr Azami, and he told me, "nnt sy bincang ng Dr Zul ap yg
kamu kene wat as a RA (pembantu penyelidik)" even x bape bergune pon dorang ade gak la suro
wat keje sket-cari journal pasal learning ODE, PDE, PBL(problem based learning), AL (active
learning) , ng CL ( c stands for cooperative )
pastu Dr Zul cal, "tuut-tuut,
aku: hello, Hazwan bercakap...
Dr Zul : ha, kamu da jumpe journal2 yg sy mintak tu???
aku: ehem, da DR, ade doblas lg, Dr nk yang mane?
Dr Zul: waa, bagus2, tambah je lagi, lagi byk lagi bagus, (lagi penat la ko saring nnt, haha)
aku: baik Dr, sy jumpe lg ni, jap2, nk save ni, ha, kan da ade 13, ( bangge nye aku, padahal google
la byk tolong)
Dr Zul: ok2, ptg nnt sy nk tgk....
dialog ni antara ak ng Dr Zul kol 2 lebih ari isnin, ade yg ditokok tambah je, lagi2 part yg korang
rase2 cam plek tu, haha..
psl PBL ng kawan2 die tu ade gak jumpe web bes ni, yg PDE tu x de pon, sme journal je,
PDE = persamaan pembezaan setengah, lol
web PBL yg bes , lawat2 la web ni, memang bes
pastu k teringat lg zack ckp, "bosan hell la keje, tunggu customer lame nk mampos" (ayat rekaan
semata2 ) cam tu la lebih kurang, so, "as a nutshell" ( ni org len ni, ak tiru je ) i love being a
nutshell, that b****y peanuts will leave me alone, haha
nway, keje ni best la kalo ade keje, kalo x, type mende ni la, chatting la, tido ke, msj2 dan lain2
ok then, time to work. salam
-kunang-
May 5, 2009
post 1st
salam,
inilah kali pertama ak pos blog kt sini, ade la before ni blog2 lain, tapi sme tu da lpe password
1st time keje, bosan x tau nk wat ape, cari journal je la keje ak,
sebelum bos nampak,
baik ak pos tros
-kunang-
inilah kali pertama ak pos blog kt sini, ade la before ni blog2 lain, tapi sme tu da lpe password
1st time keje, bosan x tau nk wat ape, cari journal je la keje ak,
sebelum bos nampak,
baik ak pos tros
-kunang-
Subscribe to:
Posts (Atom)